vrijdag 11 september 2015

Boeken die mij aanspreken

Hi all,

gisteren was ik op het internet een beetje aan het zoeken naar leuke boeken die ik voor school kan lezen. Misschien hebben jullie er ook wel eens moeite mee om een leuk boek uit te zoeken, dus daarom plaats ik nu een artikel met boeken die ik gisteren tegenkwam en die mij wel aanspraken. Ik ben aan het zoeken naar een Nederlands boek of een boek dat naar het Nederlands is vertaald.
Ik wil nog even zeggen dat niet alle foto's uit dit artikel zelfgemaakt zijn, want ik heb niet alle boeken thuis. Maar voor het gemak zal ik wel even beginnen met de boeken waarvan de foto's wel zelfgemaakt zijn.

Als eerste begin ik met Twilight. Ik heb dit boek al een keer eerder gelezen maar ik zou hem gerust nog een keer willen lezen. Zelf heb ik hem in groep 8 al gelezen maar ik raad iedereen aan om dit pas in de eerste of de tweede te doen. Ik ken best veel meiden die niet veel van lezen houden, maar zelfs zij vinden dit boek leuk!


Natuuuuurrlijk heb ik ook de honger spelen. Net als bij Twilight is dit een boek die iedereen wel leuk vind en die iedereen ook gelezen moet hebben. Als je niet van bloed verhalen houd enzo moet je deze misschien toch even overslaan. Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk ook niet van hou maar door dit boek ben ik er wel een beetje overheen gekomen.


Dit boek lijkt me heel leuk, en waarschijnlijk ga ik dit boek ook lezen. Het blijkt over een meisje te gaan dat 8 miljoen euro wint en daar is ze dan heel blij mee. Maar later komt ze erachter dat het eigenlijk niet zo leuk is als je alles kan kopen wat je hart begeert.
 Ik weet niet of dit een goede omschrijving is maar misschien kan ik boek reviews gaan maken zodat jullie weten welk boek een aanrader is en welke niet.


Dit lijkt me ook echt een super leuk boek, sowieso is John Green een goede schrijver. Ik ben aan het twijfelen tussen deze en het boek hierboven. Maar het maakt niet uit welke ik kies, want daarna ga ik gewoon het andere boek lezen.
Volgens mij gaat dit boek over een jongen die naar een kostschool moet en daar een heel mooi meisje ontmoet. Hij word verliefd maar dan verdwijnt het meisje.
Ook hier geld: Ik weet niet zeker of de omschrijving goed is.


Als laatste boek dat mij aansprak heb ik het boek 'Haar naam was Sarah'. Ik denk niet dat ik dit boek ga kiezen voor Nederlands, maar ik wil hem wel graag een keer lezen. 
Het blijkt te gaan over een meisje wat boos is op haar broertje, en dan stopt ze haar broertje in de kast. Dan komen er Duitsers om hun naar een kamp te brengen(Het speelt zich af in de tweede wereld oorlog). Ze heeft geen tijd meer om haar broertje uit de kast te halen dus die blijft daar zitten.
Ik weet verder niet wat er gebeurt, maar dat vertellen ze denk ik niet, omdat het dan niet meer spannend is. Er is ook een film van en het is echt gebeurd.

Nou dit zijn de boeken die mij aanspreken, er zijn vast wel meer boeken die mij zouden aanspreken maar ik ga niet uren op het internet surfen om een boekt te vinden. Verder wil ik even zeggen dat alle boeken fictie zijn. Er zijn misschien dingen echt gebeurd maar er is altijd wel iets aan toegevoegd om het beter/mooier te maken.

-XXX- Donna



Geen opmerkingen :

Een reactie posten